Filmy samobójstwo, palenie papierosa

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje samobójstwo, palenie papierosa. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Na noże

7,5
8,0
Słynny autor powieści kryminalnych Harlan Trombley (Christopher Plummer) zostaje znaleziony martwy w swej posiadłości dzień po 85-tych urodzinach. Śledztwo prowadzi równie elegancki, co dociekliwy detektyw Benoit Blanc (Daniel Craig). Dzień przed fatalnym zejściem Trombleya w jego posiadłości odbyła się huczna uroczystość z udziałem jego dość szczególnej rodziny. Detektyw Blanc podejrzewa wszystkich, łącznie z najbardziej oddaną służącą denata. Z determinacją i wprawą przedziera się przez sieć rodzinnych zależności, zawiści, wzajemnych oskarżeń i finansowych oczekiwań. Motyw ma tu każdy, jak to w rodzinie. Okazji podczas urodzin seniora rodu również nie brakowało nikomu, ale sprawca może być tylko jeden. Zamknięci w luksusowej posiadłości, poddani nieszablonowym metodom śledczym Blanca, „bliscy” Trombleya zmuszeni są do podjęcia morderczej gry, której wynik do ostatniej chwili pozostanie zagadką.
Pułkownik William Ludlow (Anthony Hopkins) żyje na ranczo na zapomnianej przez ludzi ziemi u podnóża Gor Montana, gdzie wychowuje swych trzech synów z dala od okrutnych i krwawych wojen z Indianami. Alfred (Aidan Quinn) najstarszy z nich, jest odpowiedzialny i pełen dystansu; Samuel (Henry Thomas) ukochany benjaminek jest wrażliwym idealistą, a średni - Tristan (Brad Pitt) to duch niespokojny i nieposkromiony. W tym męskim świecie pojawia się Susannah Finncannon (Julia Ormond), kobieta piękna i inteligentna, która rozpalając w braciach pożądanie i ducha rywalizacji, zmienia na zawsze ich życiowe losy...

Mank

6,1
8,4
Nowe spojrzenie na Hollywood lat 30. XX wieku oczami zjadliwego krytyka społecznego i uzależnionego od alkoholu scenarzysty Hermana J. Mankiewicza, który ściga się z czasem, aby ukończyć scenariusz Obywatela Kane’a dla Orsona Wellesa.


Grupa teatralna z Pragi przybywa do Krakowa by zaprezentować sceniczną adaptację powieści Dostojewskiego Bracia Karamazow na miejskim festiwalu teatru alternatywnego. Przedstawienie ma być pokazane w szczególnej przestrzeni miejscowej stalowni. Gdy rozpoczynają się próby, śledzimy nie tylko emocjonalną opowieść dotyczącą zagadnień wiary, nieśmiertelności i zbawienia ludzkiej duszy, lecz także związki jakie łączą członków grupy, w dziwny sposób odzwierciedlające "wielkie tematy" Dostojewskiego. Dramat sceniczny przenosi się do prawdziwego świata, gdy podczas jednej z prób dochodzi do tragedii, która dotyka jednego z widzów…

Dzika grusza

6,7
6,4
Bohater "Dzikiej gruszy", absolwent pedagogiki Sinan, przed ostatnimi egzaminami wraca do rodzinnego Çan w północno-zachodniej Turcji. Jako przybysz z większego miasta patrzy z mieszanką niechęci i pobłażania na prowincjonalną społeczność, którą opuścił przed laty. Stopniowo jednak życie w Çan angażuje go coraz bardziej, a marzenia o sukcesie - i wymarzonej karierze pisarza - okazują się trudne do urzeczywistnienia.
Młody chłopak, Dorian Gray (Ben Barnes) przybywa do Londynu. Na miejscu poznaje malarza Basila Hallwarda (Ben Chaplin), który zafascynowany hipnotyczną urodą i niewinnością młodzieńca postanawia namalować jego portret. Na jednym ze spotkań towarzyskich, Dorian poznaje Lorda Henry’ego Wottona (Colin Firth), który urzeka go swoimi oryginalnymi poglądami. I choć teorie Henry'ego na początku budzą w chłopcu sprzeciw, to mimowolnie im ulega. Gdy Dorian po raz pierwszy widzi swój portret, wypowiada pochopne życzenie: oddałby wszystko, żeby zachować młodość i urodę jak te uchwycone na płótnie – nawet za cenę duszy. Od tego momentu życie Doriana zmienia się radykalnie. Z niewinnego chłopca zmienia się w upadłego anioła, choć jeszcze nie wie jaką cenę przyjdzie mu zapłacić.

Babilon

6,4
6,9
BABILON to oryginalna epopeja rozgrywająca się w Los Angeles lat 20. XX wieku. To opowieść o wielkich ambicjach, śledzi narodziny i upadek wielu gwiazd w erze niepohamowanej dekadencji i deprawacji we wczesnym Hollywood.
Zamek z piasku, który runął to ekranizacja trzeciej ostatniej części trylogii Millennium Stiega Larssona. Film rozpoczyna się tam gdzie skończyła się druga część, czyli w szpitalu, do którego trafia Lisbeth po nieudanej próbie pogrzebania żywcem. Jej kłopoty się nie kończą. Mikael Blomkvist próbuje odkryć jej mroczne sekrety i oczyścić jej imię pisząc ważny artykuł.
Sędzia sądu najwyższego odbiera sobie życie. Kobieta staje się ofiarą brutalnego morderstwa. Podejrzenie pada na bezdomnego weterana z Wietnamu. Kathleen Riley (Cher) jest przepracowanym odbiorcą z urzędu w Waszyngtonie. Zamiast jechać na zasłużone wakacje, musi zająć się kolejną sprawą - sprawą, która okaże się najważniejszą w całej jej dotychczasowej karierze. Polityk Eddie Sanger (Dennis Quaid) zmuszony jest pełnić obowiązki ławnika w czasie, gdy kongres poddaje pod głosowanie ważną dla niego ustawę. Wkrótce Eddie odkrywa kluczowy dowód w sprawie prowadzonej przez Kathleen i łamiąc prawo kontaktuje się z nią poza salą sądową. Niezwykły dowód naprowadza Kathlee na trop afery korupcyjnej, w którą zamieszani są politycy ze sfer rządowych. Postanawia poznać prawdę nie zdając sobie sprawy, że grozi jej śmiertelne niebezpieczeństwo...
Współczesna Bułgaria wygląda optymistycznie, głównie dlatego, że wszyscy realiści i pesymiści wyjechali. Przejeżdżamy ulicami Sofii i przyglądamy się jej oczami kierowców taksówek i ich klientów. Poznajemy ich historie, które wydarzyły się w ciągu 24 godzin. Widzimy, że każda decyzja ma wpływ na innych. Dowiadujemy się, że śmierć jednej osoby może dać kolejną szansę na nowe życie, a jeden prosty akt dobroci może mieć wielkie znaczenie. To opowieści o miłości i obojętności, poświęceniu i samotności; wszystkie połączone przez audycję radiową, która stawia pytania, ale nie daje odpowiedzi. To opowieści o społeczeństwie, które potrzebuje zmiany KIERUNKU, nawet jeśli miałaby być to zmiana tak drastyczna, jak operacja na otwartym sercu.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…